I am still alive! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Amber Kramer - WaarBenJij.nu I am still alive! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Amber Kramer - WaarBenJij.nu

I am still alive!

Blijf op de hoogte en volg Amber

02 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Na een tijdje niks van mij te hebben laten horen hier weer een berichtje uit het warme Curaçao.

Om kort even te vertellen wat ik deze twee/drie weken gedaan heb:
1. Hato caves gezien (de grotten van hato). Erg interessant want het is gewoon warm in de grotten. Alles hier op Curaçao is gewoon warm…
2. De Christoffelberg beklommen. Best een pittige toch, er is namelijk niet echt een pad wat je loopt. Je klimt echt letterlijk overal op. Genoeg water meenemen is ook echt een pre daar.
3. Veel naar het strand geweest en veel gezellige avonden gehad.
4. Veel gewerkt/stage gelopen.
5. Weer van een paar rotsen afgesprongen.
6. En een planning gemaakt van wat ik hier allemaal nog wil doen.. en dat is best een lijstje

Het is nu weer rustig in huis. Ondanks dat de auto’s hier uit elkaar vallen (gelukkig niet de mijne) en dat er wel eens weer iemand een lekke band heeft. Zijn er verder geen nieuwe inbraken geweest of iets dergelijks. Maar op dit moment sluiten wij ook letterlijk alles af. Alle hekken en poorten die we hebben sluiten we nu af. Ook gebruiken de meesten een stuurslot nu, voor de zekerheid dat de auto niet meegenomen word. Het is wel bewonderingswaardig dat de ergste dingen mij niet overkomen maar wel de raarste dingen. Zo heb ik nog geen last gehad van inbraken en dergelijke (snel afkloppen). Maar wel ben ik soms precies op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Zo had ik laatst een kleine ruzie voor de winkel. Een Amerikaanse vrouw had haar hulphond meegenomen op de boulevard/strand, waarop de security haar in gebrekkig Engels vertelde ‘no pets’. Ze probeerde uit te leggen dat het haar hulphond was maar dat verstond de papiamentse security niet. Op dit eiland zijn ze best bang voor honden, voornamelijk vanwege de vele agressieve straathonden die zomaar op je auto kunnen springen, ook kennen ze het niet dat dieren mensen helpen op medisch gebied e.d. Nu had mevrouw ook echt een beer van een Duitse herder als hulphond. Er werd een hoop heen en weer geschreeuwd en met papieren gezwaaid en dit alles gebeurde natuurlijk voor mijn winkel.. ofcourse. Ik ze maar verteld dat ze naar het kantoor moesten gaan boven en dat ze de officiële papieren moesten meenemen. De Amerikaanse vrouw met de hulphond had wel alles netjes op orde, Curacaose papieren voor de hond, een stempel etc.. Uiteindelijk mocht ze het strand op met de hond. Ook weer overleefd.

Wat wel een grote stoorzender is, is dat niemand zijn afwas afwast en opruimt. Iedereen kookt op de verdieping waar ik slaap en kook. Dus het is best vervelend als die vieze walm van etensresten jou kamer binnenwaait! Maar op dit moment probeer ik er gewoon niet naar te kijken. Want waarschuwen heeft toch niet veel zin. Elke keer als er afwas blijft staan dan komt er een boete van 5 gulden. Hopen dat die boete uiteindelijk de doorslag moet geven voor sommigen om hun troep op te ruimen. Maar denk dat die hoop ver te zoeken is.

Stage is en blijft geweldig. Ik vind het super om op de boot mee te helpen. Al die verhalen van de gasten, echt leuk om die aan te horen. Waar ze vandaan komen, wat ze hier komen doen etc. En de huizen van al die Amerikanen en Canadezen.. potverdikkie wat een villa’s. Er komen ook steeds meer Duitsers en Scandinaviërs deze kant op. Leuk om ook einen kleinen bisschen Deutsch zu reden. Veel Duitsers verwachten niet dat sommigen hier Duits kunnen. Dan kijken ze mij aan van ‘ huh hoe wat?’ maar als ik uitleg dat ik aan de Duitse grens woon dan begrijpen ze het.

Ook is mijn volleybalvriendinnetje bevallen van een baby: noud! Wat een dotje, en wat jammer dat ik er niet bij kan zijn. Dat soort dingen mis ik dan wel weer en dat vind ik wel erg jammer, zo was mijn mama jarig, mijn vriendinnetje in Maleisië en gaan morgen de deuren open van een nieuw seizoen bij de Waarbeek. Allemaal dingen waar je eigenlijk wel bij wilt zijn.

Deze twee weken ook niet veel uit geweest. Geld is nog best een issue hier. Alles is best duur, behalve benzine, dat kun je hier echt voor 1,15 cent per liter krijgen in vergelijking met de 1,70 in Nederland. Maar dit weekend is er weer de full moon party, en die wil ik echt niet missen ! Op goede vrijdag en met Pasen gewoon werken helaas. Ze waren van plan in het huis een paasbrunch te houden op 1e paasdag, maar daar kan ik dus niet bij zijn helaas. Voor sommige huisgenoten is het alweer bijna het einde van hun stageperiode, gaan ze alweer naar huis. Ik blijf hier nog een paar maanden volop genieten op dit geweldige eiland!

Dikke kus vanuit Curacao,
Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Amber

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 5889

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 18 Juli 2015

Curacao 2015

Landen bezocht: