The first experiences - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Amber Kramer - WaarBenJij.nu The first experiences - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Amber Kramer - WaarBenJij.nu

The first experiences

Blijf op de hoogte en volg Amber

09 Februari 2015 | Curaçao, Curaçao

Mijn eerste blog vanuit Curacao 

Te beginnen bij Schiphol om afscheid te nemen. Rare dag, erg ongemakkelijk en nog niet echt grote besef dat je weggaat. Ov-schipkaart stopgezet, ingecheckt en bagage gedropt. Nog even wat eten bij La Place om met een goed gevulde maag in het vliegtuig te kunnen stappen. We kregen opeens een telefoontje van Stef. Ze was op Schiphol en wou ook nog afscheid nemen aangezien ze niet kon komen op mijn afscheidsfeest. SUUPPPERRR lief! Ze vond het zoo vervelend dat ze er op mijn afscheidsfeest niet kon zijn dat ze om 3 uur ‘s ochtends was opgestaan om afscheid te kunnen nemen op Schiphol. Real Love !

Uiteindelijk het echte afscheid, met de nodige traantjes, door de douane en ik stond er alleen voor. Meteen door naar de gate gelopen en een plaatsje gezocht aan een tafel. Toevallig zat ik naast een meisje die toevallig ook naar Curacao ging. Gezellig contact gezocht en samen de tijd doorgebracht totdat we in het vliegtuig konden.

De eerste 6 uur van de vlucht vielen wel mee. Even geslapen en een film gekeken via de laptop. Helaas waren mijn oortje kapot gegaan en kon ik niet meer naar muziek luisteren. Ik zat in de nieuwe Dreamliner van ArkeFly. Wat een beleving! Mooie sfeer kleuren en alles het nieuwste van het nieuwste. Erg mooi vliegtuig en vriendelijk personeel, alleen jammer dat je voor alles extra moet bijbetalen (behalve voor het water). De laatste 4 uur de minuten afgeteld en toen eindelijk geland. Lange rij bij de douane en wat was het warm met nog mijn hollandse winterkleding aan. De koffers waren er al erg snel en binnen 10 minuten stond ik buiten.

Zoals afgesproken liep ik naar de fontein waar mijn taxi op mij wachtte. Mijn naam was verander in Anentes Kramer, hoe ze daar bij zijn gekomen weet ik niet. Daar ontmoette ik ook mijn eerste huisgenootje Jorn die toevallig in dezelfde vlucht als ik zat. Toen ik aankwam moest ik de nodige dingen nog regelen bij het kantoor van Bouwe (die het studentenhuis verhuurd). Uiteindelijk bij het studentenhuis aangekomen was het erg leeg, iedereen was nog aan het werk. Tegen 5/6 uur liep het rustig binnen en kon ik iedereen ontmoeten waar ik de komende half jaar mee opgescheept zal gaan zitten. Klasgenootje Crystal was er al met boyfriend Kevin, en we hebben samen als eerste maaltijd voor mij Hollandse bami gehad….

De kamer is simpel maar erg fijn, bed is goed en alles ziet er schoon uit. Ik heb gelukkig een raam waardoor alles lekker kan doorwaaien. Iedereen vertelde hier dat je lang moest opblijven, maar zo eigenwijs als ik was lag ik om 10 uur al in bed en werd ik om 4 uur al wakker. Super ! Mijn eerste zonsopgang van Curacao maar bewonderd, welke echt mooi was. Om 5 uur hoorde ik gemiauw vanuit de gang. De huiskat Polar moest eten hebben en toevallig slaap ik naast de kamer van Marjolein die Polar altijd te eten geeft. Nu heb ik het ook maar mijn taak van gemaakt als trouwe dierenvriend en geef ik de kat te eten en zijn nodige medicijnen tegen de vlooien. Hij word wel steeds aanhankelijker maar is nog erg schuw en we aaien haar niet.

Die ochtend meteen een mailtje gestuurd naar de autoverhuur en thank god ze hadden nog een auto. Daarna naar mambo beach geweest om mijn witte melkpakkenhuid te verruilen voor een bruine gloed. Daarna geskyped met Nederland om te laten weten dat alles prima hier gaat. In de avond kwam de auto en ik had huisgenoot Pim opgedragen met mij mee te gaan om de verhuurder weer thuis te brengen aangezien ik niet alleen terug wou rijden. Toevallig had ik de oude auto van Pim gekregen. Hij had hem netjes schoongemaakt alleen de tank leeg gemaakt. Konden we nog even tanken ook nog eens op de dag dat de benzine prijs 0,20 gulden omlaag was gegaan. Super druk bij het tankstation en het duurde dus erg lang voordat we eindelijk aan de beurt waren. Hier betaal je eerst voordat je mag tanken. Op de terugweg heb ik gereden en volgens mij heeft mijn huisgenoot een hartaanval gekregen aangezien ik ook al bijna mijn eerste ongeluk had veroorzaakt op de hoge brug hahaha. Uiteindelijk heelhuids nog thuis aangekomen. De volgende avond weer helemaal kapot maar het toch nog tot half 1 volgehouden. Weer om 6 uur wakker hallelujah. Om vroeg wakker te worden om te kunnen skypen met mijn bitches Milou en Bente in Kuala Lumpur. Erg leuk om hun te kunnen zien en spreken, I miss them!

Die middag zou Linda aankomen, die ik via facebook had ontmoet en toevallig in hetzelfde studentenhuis als ik ging wonen. Voor haar wat drinken gehaald en om 6 uur kwam ze aan. De eerste twee nachten was ik ontzettend lek geprikt door de muggen en mieren hier. Het jeukt echt als een gek!

Derde nacht super geslapen! Wel weer vroeg gegeten maar daarna weer verder geslapen. Die dag weer naar mambo beach gegaan met de nieuwe huisgenootjes die gister waren aangekomen. Voor de derde keer weer in de supermarkt om eten te kopen. Vanavond gaan we naar Project X Curacao. Het hopelijk grootste feest van het eiland. Hopen dat het feest net zo super word als we allemaal denken. Alle telamonsters (alle studenten in het huis) gaan dus dit word ons eerste feest met bijna iedereen. Vandaag en morgen komen nog 2 mensen en dan zitten we zo goed als vol hier!

Mijn eerste feest op Curacao en al meteen een geslaagd succes!! Wat en mooi feest, leuke mensen, lekker bier, een vuurwerkshow, een lekkere sfeer en amazing muziek. Aldus ontiegelijk geslaagd. De volgende ochtend om 11 uur wakker. Hopen dat die jetlag nu wel over is. Deze donderdag niet heel veel gedaan. Vooral boodschappen gehaald en begonnen met het schrijven van de verslagen voor school. Ik kan mij niet veel herinneren wat ik de donderdag en de vrijdag allemaal heb beleefd.
Heb super goed geslapen die dagen in ieder geval. Oh ja de vrijdag zijn we naar Port marie geweest, een erg mooi strand op ong. 40 minuten rijden van ons huis. Nog geskyped met het huisfront wat om 12 uur ’s nachts nog wakker was en toen zelf naar bed gegaan. Zaterdag is ook een blinde vlek.. Weet alleen dat ik nog met chicka Lisanne heb geskyped. Die mij jaloers ging maken met carnavalshits.

Zondag zijn we met alle telamonsters naar Cas Abao geweest, super mooi strand en het water had een lekker temperatuurtje.
Het studentenhuis bevat 85% aan Brabanders. Er is 1 meisje dat uit Neede komt en een paar uit Zuid-Holland en 1 uit Friesland. Dus ik heb ze hier maar even geleerd wat ‘zoep brekk’n en op de proeme hen kroep’n’ is. Hahah

Vandaag begint mijn eerste stagedag, van 13:30 tot 18:00. Ben best wel zenuwachtig wat ik precies allemaal mag gaan doen, maar ik denk dat ik wel een super leuke tijd bij dat bedrijf ga hebben 

Tot the next story,

Dikke kus uit Curacao!

  • 09 Februari 2015 - 13:25

    Stefanie:

    Amber.. Wat een mooi en uitgebreid verslag! Top! Wat zijn de eerste dagen allemaal goed verlopen hè...! Jij doet het super goed! Ben trots op jou!

  • 09 Februari 2015 - 13:41

    Raymond:

    Hoi Amber,

    Wat een leuke verhaaltjes en belevenissen. Goed te horen (lezen) dat het je goed gaat en dat je je goed vermaakt . Geniet er van !

    By the way, al eens over nagedacht om een roman te schrijven? Je schrijft echt leuk :)

  • 09 Februari 2015 - 13:56

    Babs Zander:

    Hoi Lieverd wat een leuk verslag , ben je bij die grote supermarkt buiten de stad geweest. ik denk aan je . LIEVE groet O MI

  • 09 Februari 2015 - 17:57

    Paula:

    Lieve amber, leuk hoor, om je belevenissen te lezen, nog veel plezier

  • 09 Februari 2015 - 19:39

    Corien:

    leuk om te lezen Amber , succes vandaag ! X

  • 09 Februari 2015 - 20:18

    Esmee:

    Vergeet ze niet allemaal 'hakkepak' te leren! Xxx-jes je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Amber

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 5904

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 18 Juli 2015

Curacao 2015

Landen bezocht: